Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-11, 19:44   #16
Fero
Medlem

Fero sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Fero er ny på veien

Sv: Mini-eggpizza (kjempegod)

Jeg kom opp med en nesten identisk variant i dag, og da jeg skulle inn her for å dele ser jeg jo at noen har tenkt i like baner Likegreit å legge den til her i steden for å lage en helt ny tråd, tenkte jeg da.

Calzone-variant med "ostesaus":

Min bunn besto bare av to små egg og litt vann, men bruk gjerne Isets variant med fløte også. Stek i en større panne så den blir tynnere og større, ca. som en litt tykk tacolefse.

1-2 toppede tsk. tomatpuré røres sammen med 1-2 tsk. Philadelphia (jeg brukte naturell). Ha oppi bittelitt vann så den blir mer smørevennlig. Jeg rørte også inn en dæsj med Fungi og litt pizzakrydder for mer smak.

Smør saus utover halve siden av bunnen, strø over oppskåret hva-som-helst (jeg brukte piknikskinke) og revet ost, ha litt mer saus på toppen om det er igjen og brett over den andre delen. Stek til osten er smeltet, eller rundt 7-10 min på 200 grader om det er vanskelig å se. Vips, så har du calzone! Det kan være lurt å legge den i lokket på en rund, ildfast form så det ikke renner, men ikke et must.

Den revne osten smeltet liksom litt sammen med sausen, så det hele fikk en rimelig tykk "creamy" følelse, veldig godt!

Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat