Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-11, 23:41   #1
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Gluten/kaseinfri diett + lavkarbo

Hei, er det farlig for kroppen om man velger å gå på lav karbo i tillegg til gluten/kasein fri diett? (tenker man kan få for lite næring osv.)

jeg er 20 år og fikk for en liten stund tilbake diagnosen AD(H)D. JEg skulle egentlig få prøve sentralstimulerende medisiner for å se hvordan dette funket for meg med hensyn til skolegang osv, men selv om fastlegen min i Trondheim og nevropsykologen jeg hadde der anbefalte meg å prøve medisin, så nektet legen i Oslo skrive ut medisin fordi jeg var for gammel. Noen synes det er bra av legen, andre synes det er dårlig, jeg for min det ble kjempe nedfor da jeg absolutt ikke fungerer i skolen lengre og jeg spiser meg ihjel og blir innadvendt å lat.

Jeg Googla litt alternative løsninger, og fant ut at de fleste med ADHD har proteinintoleranse mot gluten og kasein, og ved de fleste tilfeller hvor en person med ADHD begynner en gluten/kasein fri diett så vil ting bli litt lettere. Det å teste meg for proteinintoleranse har jeg ikke penger til. Jeg ble kjempe gira da jeg fant denne alternative løsningen og har lest at den fungerer for kjempemange. Samtidig har jeg også planlagt å slanke meg en stund, så dette var bare en ekstra motivasjon for å få satt igang med en bestemt diett.

Problemet er at blir man å slanke seg noe særlig om man dropper gluten å alt som inneholder melk? for man har jo lov å spiste alt av frukt å grønt, poteter og ris og ene med det andre, alt av godteri som ikke inneholder de forbudte stoffene(man velger jo selv ha man vil spise men..) Jeg får en slik tankegang at "når jeg ikke får spise de gode melkeproduktene mine skal jeg i det minste bake mitt eget glutenfrie brød..." osv, leter etter erstatninger, men jeg innså at de erstatningene inneholder ofte mye karbs, og da begynte jeg å føle at balansen på dietten min ble litt feil...

Håper ikke det er skrevet om dette før, så noen poster om proteinintoleranse, men de var fra 2006 og traff ikke helt det jeg lurte på. Så visste jeg ikke hel hvor jeg skulle stappe denne tråden, så jeg satte den bare her under "Andre dietter"

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat