Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-11, 00:38   #3
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og amming - trenger hjelp !!!

Jeg spiste litt omtrentlig Lindberg under siste del av svangerskapet, og etterpå. Gikk opp 11 kg under graviditeten, de forsvant ganske raskt. Deretter sto vekten ganske stille nesten et år, men så begynte vekten å gå sakte nedover. Kan tenke meg å gå ned omtrent fem kilo til.

Jeg har spist litt mer enn Lindberg anbefaler. Fullammet til 6 mnd, og ammet en god del etter det, gradvis overgang til fast føde. Ammer ennå, barnet er 17 mnd.

Jeg har spist veldig lite brød, og kuttet sterkt i pasta, potet og ris. Spiser derimot en del bønner og linser, og litt mer frukt enn mange på lavkarbo, samt tynne knekkebrød av typene fiberplus og fiberrik. Dessuten har jeg spist bringebær med fløte på kvelden når jeg har merket at energiinntaket i løpet av dagen har blitt for lite.

Jeg har ikke vært nøyeregnende på mengde karbohydrater, kalorier eller mengde mat. Bare passet på balansen mellom fett, proteiner og karbohydrater er grei, tenkt på innhold av næringsstoffer og at maten skal være sunn og kunne spises av alle i familien.

Kommer nok til å spise moderat lavkarbo lenge, merker at det gir mer og jevnere energi enn statens kostholdsråd (fullkornspasta osv er definitivt ikke fantastisk for meg).

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat