Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-11, 17:56   #4
Snorkfroken76
Medlem

Snorkfroken76 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: For lite fett?

Hei! Andelen fett kontra protein og karbo er viktig. Over 70% skal være fett og helst opp mot 75, max5% karbo og resten protein. Det finnes flere vaktklubber (gratis også) på nettet hvor du kan legge inn måltidene dine og så regner den ut dette for deg. Dette har jeg gjort og det funker fint. Etterhvert har jeg da lært meg til hva jeg trenger å ha i omeletten eller til laksen for å få et godt måltid med rett sammensetning. Nøtter kan btw også hemme fettreduksjonen og søtningsstoffer.

Skaldeman opererer også med andre måter å regne på (med samme sum totalt altså, men ulike måter å regne på.) Jeg liker prosentvarianten, men man kan også telle gram. Den strengeste dietten har da 3 gram karbo pr. måltid og 9 totalt på dagen. Det er for de som skal ned veldig mye. GI-null er en liten bok som gir det meste av info om dette. Jeg har kjøpt alle og er i ferd med å lese den siste nå, syns det er så inspirerende! Lykke til!

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat