Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-11, 19:43   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det fins mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Coockie, her.

Jeg ble passelig sjokkert over en barnefamilie her om dagen.

Jeg var nettopp ferdiig med å svømme og sto i garderoben på svømmehallen og skulle kle på meg. Da kom det tre barn inn i garderoben. De hadde fått med seg niste av foreldrene, som skulle spises etter svømming.

Denne «maten» besto av en pose Maarud tortillachips, en pose Kanelgifler og en solrik til hver.

Jeg regnet litt på det. Hvert barn fortærte 103 gram raske karbohydrater på 10 minutter. Og dette var kun et snackmåltid for å mette litt etter fysisk aktivitet.

En ting er at ikke alle foreldre er klar over ulempen med høyt blodsukker, men de fleste foreldre er da klar over at chips, kanelboller og søt saft/brus ikke er særlig sunt?! For å dra det over på kaloriskalaen, så kan det jo nevnes at hvert barn fikk i seg 680 kcal.

Og disse kaloriene forsvinner med et hush når ungene er i vannet.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat