Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-11, 00:35   #10
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Om det med forbrenning

Opprinnelig lagt inn av TrygveT, her.

En ting jeg ikke helt forstår med lavkarbo er dette med å spise så mye fett. Jeg mener - prinsippet om at kroppen går over fra å svi karber til fett når den ikke får karber er jo greit. Men hvis en tømmer innpå fett, hvorfor skal da kroppen forbrenne fettet som er lagret i fettvevet? Får ikke systemet nok å gå på når en starter dagen med en voksen porsjon bacon og noen skjeer kokosfett? Er litt ny i dette gamet og setter stor pris på tilbakemeldinger.

Til å begynne med vil du sikkert gå ned i vekt selv om du spiser store mengder kalorier. Blant annet fordi kroppen kvitter seg med en del vann. Du har helt rett i at kroppen ikke gidder å brenne kroppsfettet ditt, om du spiser nok fett til å dekke energibehovet ditt. Ergo blir det et spørsmål om hva du mener med å "tømme innnå fett". 150-200 gram i døgnet bør holde, og det er ikke så altfor mye om du begynner å regne på det.

Du vil etter hvert også merke deg at du totalt ikke spiser så mange kalorier som du tror (sikter ikke spesifikt til din tro om hvor mye du spiser!) , fordi du får mindre sultfølelse på et lavkarbokosthold. Forbrenningen er beviselig noe høyere på et lavkarbokosthold (200-300 kcal), men ikke så veldig mye høyere, og i allefall ikke så mye som enkelte vil ha deg til å tro (sikter ikke til noen spesielle i den tråden). Pål eller Chunky på dette forumet har skrevet litt om "det metabolske fortrinn" ved tidligere anledninger, verdt å søke på.

Sist redigert av Alkazelters : 24-02-11 kl 00:37. Årsak: endring
Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat