Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-11, 08:28   #12
Coockie
Medlem

Coockie sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Jøss, det overrasker meg litt hvor positive folk her er til denne ernæringen.

Hvorfor i all verden skal barn kaste i seg en haug av godterier i garderoben i en svømmehall? Dette var ikke snakk om en kosesitusjon eller bursdagsfest. Det var mer «Spis å bli ferdige så vi kan dra».

På en annen side er det helt greit at unger ofte beveger seg mye og forbrenner kalorier fort, men hva med blodsukkeret? Hva med insulinproduksjonen? Om foreldrene vil at barna skal dytte i seg så mye dritt (unnskyld uttrykket) på kort tid uten at de engang får kost seg med det burde de vite at konsekvensene fort kan bli insulinresistens og/eller diabetes, for ikke å snakke om overvekt.

Jeg for min del syns det er viktig å lære opp barn på et tidlig stadie at god ernæring er viktig, samme om du beveger deg mye eller ikke. Dessuten finnes det hauger av sunne godsker barn kan spise etter sagt trening som faktisk inneholder næringsstoffer kroppen har bruk for, ikke bare gift...

Da jeg var liten badet vi mye med mormor. Høydepunktet her var alle de «små matene» hun hadde med som vi kunne spise etter bading. Deriblandt var babybel ost, stekt bacon og cherrytomater mine favoritter. Dette var den beste snacksen jeg viste på jord. Det siste i mine tanker var «Jeg savner godteri».

Jeg ville i det minste aldri foret barnet mitt med det jeg viste var gift for kroppen uten mål og mening. Greit, godterier og slikt kan man kose seg med til tider, men burde ikke være noe man trykker i seg kun for å bli mett.

Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat