Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-11, 15:12   #91
Catwoman
Seniormedlem

Catwoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 53
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Opprinnelig lagt inn av surflover, her.

Jeg synes dette er vanskelig. Får jeg lov til å synes det? Å endre livvstil...

Jeg har kjøpt ketolyseboka, vitaminer og tilskudd, bakemix og soyaprotein fra ketolyse.no.
Jeg handler ellers på apoteket, helsekost, iherb osv osv.

Jeg har lest boken, flere ganger!
Jeg bruker MANGE timer på forumet på å orientere meg og lete.
Men av og til, så finner man bare ikke det man leter etter, eller så er det sååååå mange som mener forskjellig om det samme at man vet ikke hva man skal tro og mene selv.

Jeg har bare lagt inn ett "hovedinnlegg" her, fordi jeg har konsentrert meg om å lese og lese og lese. Det er MYE informasjon og ta inn. Det er lærerikt. Og det tar faktisk tid. Jeg bruker mange timer om dagen her inne - på å orientere meg.

Jeg synes at kritikken og oppgittheten kanskje kan bli litt krass. Siterer trådstarter:
Hva er det karbohydrater i... når det kommer opp så begynner jeg og lure på om vedkommende er helt dum og korttenkt å skal ha alt servert på gullfat av informasjon (hva spm skal spisest osv). Stakkars person som går på ketolyse og ikke vet hva som inneholder karb, komme til å ende opp med å legge på seg masse.

Kanskje kan man rett og slett heller OPPFORDRE på en vennlig måte. Det er vanskelig å være ny på dette. En hel livsstil skal jo endres, og det er ikke gjort på ett blunk. selv om det er veldig lett for dere "veteraner" her inne.

siterer trådstarter: Oppforder alle til å sette seg inn den livsstilsendringen di holder på me istede for å spørre om noe som står svart på hvitt og kan søkes opp i matvaretabeller osv.

Mitt svar til dette: Hadde dette vært enkelt så vill ALLE klart det på ett blunk!

Jeg har full forståelse av at det er kjipt å se/lese/svare på det samme "hver bidige gang".

Men vi er nye, det er vanskelig. Vær vennlig å skill klinten fra hveten også. Det er sikkert MANGE av oss som er nye som forsøker å orientere oss og som ikke tar "den lette veien" med å spørre med en gang.

Så får jeg bare på forhånd unnskylde hvis jeg skulle komme i fare for å spørre om noe som står i boka eller her inne på forumet.

Jeg synes det er synd at denne tråden har blitt en "klagetråd" der mange kan klage over alle "newbiene" som ikke gidder "å lese seg opp før man setter i gang med kuren", eller orientere seg i boka eller på forumet før de spør.

Personlig synes jeg denne tråden burdte vært en oppfordring, oppmuntring og veiledning - og bare det.

Takk til Gerd som så fint henviser til andre steder her inne på forumet, uten at det er eksplesitt gjennomsyret at hun er lei av gjentatte temaer/spm. Jeg som leser disse trådene er takknemlige for hennes måte å vise oss at det allerede finnes på forumet. På den måten blir leserene og trådstarteren bevisst på at det kan være lurt å legge litt mer arbeid i søkingen FØR man stiller spm...

Mvh
NEWBIE med store bokstaver, som kanskje føler seg litt stigmatisert i øyeblikket

siterer trådstarter:
Stå på alle flinke, motiverte og faglig oppdaterte Ketolysetilhengere

Jeg vil si: stå på alle dere der ute som forsøker å endre livsstilen! Som synes det er vanskelig, men prøver så godt de kan! Lykke til med å orientere dere og lykke til på veien inn i den nye livsstilen. Bruk forumet for hva det er verdt. La dette forumet bli ett sted hvor vi nye kan tilegne oss kunnskap, tips og råd fra "de faglige oppdaterte" - som trådstarter kalte de eldre medlemmene.

Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat