Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-11, 21:35   #12
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Om det med forbrenning

Opprinnelig lagt inn av TrygveT, her.

En ting jeg ikke helt forstår med lavkarbo er dette med å spise så mye fett. Jeg mener - prinsippet om at kroppen går over fra å svi karber til fett når den ikke får karber er jo greit. Men hvis en tømmer innpå fett, hvorfor skal da kroppen forbrenne fettet som er lagret i fettvevet? Får ikke systemet nok å gå på når en starter dagen med en voksen porsjon bacon og noen skjeer kokosfett? Er litt ny i dette gamet og setter stor pris på tilbakemeldinger.

Ja, jeg skulle likt å sett noen som heller innpå fett til de er oppe i 5000 kcal dgl og likevel går ned i vekt. Om de finnes må de være spesielle tror jeg. Om det er som ei over her sier hun antar; at kroppen ved fett nok fra mat vil kvitte seg med overskuddslageret fremfor å forbrenne fettet fra maten, så er jo det fabelaktig. Men jeg mener det er ønsketenkning. Kroppen vil forbrenne både det fettet en inntar og det en har lagret hvis man er strikt med karbene, men det er lettere å ta i bruk fette fra maten enn det som er lagret, siden det er lettere tilgjengelig. De som sier pøs på med fett har misforstått, mener jeg. Det er måte på, og ikke jo mer jo bedre. For det er ikke fett i seg selv som gjør mirakler, men mangelen på karbohydrater.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat