Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?
Det er da ingen seder jeg gir uttrykk for å være imot å kunne kose seg til tider? Men hva er kosen i å dytte i seg en haug av ting på kortest mulig tid? Til og med jeg ble stresset bare av å se på de. Var kun dette jeg reagerte på. Hadde de sittet på en av bordene i hallen, spist og kost seg, hadde jeg nok ikke lagt merke til det en gang.
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Har du barn selv og dersom du helt fra du var liten hadde slike sunne favoritter, hva gjør du her med et mål om å gå ned ganske mange kilo?
Spiseforstyrrelser på ungdomskolen, klinisk depresjon og sosial angst i 4 år etter det, konstant feilernæring fra «hjelpeapparater» og en betennelse som hindret meg i å trene på ca et år er grunnen til min overvekt. Selv om jeg spiste sunn snacks de gangene jeg var å svømte, betyr ikke det at vi ikke stort sett levde på brødmat, som de fleste familier. Hva min historie har med dette temaet å gjøre stiller jeg meg egentlig litt uforståelig til.
Poenget mitt var at barn ikke nødvendigvis er så kresne som mange tror, så hvorfor ikke velge et sunnere alternativ i situsjoner som helt klart er basert på stress og ikke kos?
Ut ifra konteksten jeg oppfattet var dette en total unødvendighet, men jeg kommer uansett ingen vei med å være påstålig her, så jeg legger denne død for min del. Er vel en av de situasjonene man må si «Guess you had to be there» 
|