Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-11, 11:50   #9
Echo
Seniormedlem

Echo sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: I ketose på 5. uken, plutselig masse migrene og hodepine..

De bivirkningene jeg opplevde med Topimax unner jeg i hvertfall ikke noen

Jeg holdt imidlertid ut for spesialisten/nevrologen sa at absolutt alle ble bedre med Topimax, bare man ga det tid. Vel, IKKE jeg i hvertfall. En super slanke kur var det jo, jeg raste ned i vekt, men satt jo på do med diare omtrent hele døgnet i månedsvis også. Resten av tiden gikk jeg bort og frem og opp og ned, greide ikke å sitte stille. Nevrologen sa at de hadde vært inne på å bruke Topimax i forbindelse med slanking. Det var mye mat som smakte dritt også, spesielt brus, så det fikk jeg jo sluttet med.

Når jeg la meg om kvelden greide jeg ikke å skru av hodet, det bare surret og gikk oppi der hele tiden, fra det ene til det andre i døgn etter døgn. For meg var det absolutt verst de siste 10 dagene før mens så var det mye bedre frem mot neste mens.

Jeg har som sagt fått veldig mye behandling, nå har de gitt opp. Vært til en haug med spesialister som noen ganger har gjort vondt verre, med å skifte medisiner i hytt og pine. Mine betenkligheter har de bare blåst av banen for den nye medisinen er bare sååå fin. Det har gått dritt hver gang, og en av ulempene er at jeg har måttet øke dosen av den medisinen de så ivrig kuttet ut for å komme opp i samme effekt som før de kuttet den ut. Har fått masse beklagelser, men det hjelper jo ikke akkurat, kunne vært fint om de kunne hørt etter på forhånd.

Jeg er allikevel heldig, har en fantastisk fastlege som igrunn har vært den som har "virket" best for meg, selv om det er hun som har sendt meg rundt over alt.

Dersom du ikke er fornøyd med fastlegen din bør du nok tenke på å skifte. Skjønner at det kan være vanskelig i forbindelse med NAV, men du må i såfall undersøke litt rundt så du vet hva du får i stedet. Det er stor hjelp i å ha legen med på laget Etter min erfaring er det ikke mye hjelp å få når migrenen blir kronisk, men som støttespiller er det jo gull verdt med en lege som bryr seg.

Det med å være sykemeldt 50% vil vel kanskje hjelpe på stresset, men anfallene kommer vel like fullt den uka du skal jobbe så da er du jo like langt. Du får jo ikke akkurat planlagt når du skal være syk, mener jeg

Håper du blir bedre snart!

Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat