Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-11, 12:14   #19
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Jeg syns også dette er vanskelig. Lavkarbo er vel forsåvidt enkelt i teorien, men ikke nødvendigvis i praksis. Har lest at man ikke skal telle kalorier, og at man skal spise når man er sulten og ikke mer enn til man er mett... Enkelt og greit (?).

For meg blir det nok generelt sett et par hundre kalorier mindre enn min forbrenning. Er veldig i stuss om jeg da skal putte i meg smør/fløte el lign på kveldstid, for å få opp kaloritallet, til tross for at jeg har spist riktig hele dagen og ikke er sulten

Mitt svar til meg selv er vel da kanskje å se det an og finne ut hva som passer meg best. Det er ikke helt få faktorer som skal stemme overens med et sånt kosthold...

Hvis du er i startfasen av kuren så synes jeg ikke du skal eksperimentere for mye. Prøv å følge reglene til Torkil... ja, altså de enkle... spis når du er sulten til du er mett. Justeringer og eksperimentering er noe som må til når man stagnerer i vekttapet over lengre tid, eller man går opp over lengre tid. Da er det noe som bør endres på.

Men ja... vi er alle forskjellige, og vi må bli flinkere til å lytte til egen kropp. Noen øker forbrenning av mer fett, mens andre igjen må passe litt på kcal.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat