Sv: Et lite sukk - føler at jeg er vanskelig og spesiell ...
Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.
Er litt oppgitt i dag...
Har de to siste dagene kommet opp i situasjoner hvor jeg ikke passer inn i det daglige liv, og hvor min kur gjør alt komplisert og fører til at folk blir irritert.
I går havnet jeg, svigers, og deres barnebarn på macdonalds. Så kom spørsmålet ..."er det noe du kan spise her?" ... tja , si det .. svarte jeg .. hamburger med brød var jo utelukket, hva med karbonaden da .. inneholder den mel? Så begynte alle å stresse i munnen på hverandre, kanskje det gikk an å plukke av brødet, eller å få hamburger uten brød? men hva med salat da, kanskje de hadde salat? eller kunne jeg spise vanlig hamburger, det gikk vel an med en vel, uten å ødelegge noe?
Så måtte jeg si da, at nei, det brødet kunne faktisk ødelegge alt ....så ble det sukk og stønn igjen .....
De andre bestillte vanlig. Min løsning ble to cheeseburgere med bare ost og ikke brød eller noe annet. og så fikk jeg en salat med tre små tomater oppi. som jeg måtte spise uten dressing .... for i dressingen er det sukker .... Det var den middagen...
I dag var vi alle ute på et kjøpesenter. Sure, og trøtte og stemningen var dårlig, men vi måtte jo på kafe ......
Jeg ble oppgitt igjen ... "det er vel noe du kan spise her?" ... kaker, nei ... rundstykker nei .. de fleste middager nei. Så begynte de å styre og kave, det må jo være en salat her du kan spise .... nei , det var pastasalat .... kanskje det gikk an å spørre om egen salat ? men til 120 kr ??? Nei. det syntes jeg ble litt for gale. Så ble det til at alle kaklet i munnen på hverandre, du må da kunne spise sånn, eller sånn? Og jeg tenkte SØREN HELLER !!! Jeg er SÅ lei av å ikke kunne spise den maten som andre spiser ... er SÅ lei av "kan du spise sånn?" Må se på når de spiser kaker, må ha egen middag, skiller meg ut på alle måter. må ha egen drikke ....
Det er så vanskelig !!!
Er det lov å synes det?
Det må da være andre som synes det er vanskelig også på lavkarbo, eller kanske det er ekstra vanskelig på ketolysekuren? Når man skal ned i vekt?
Puh, det er iallefall slitsomt å føle at man lager bryderi og slikt for andre, føle at man er en belastning, en spedalsk .... Og så få høre, "Kan du ikke bare spise det i dag da, ikke være så vanskelig "
joda, jeg kan lage mye god mat, men kunne vært kjekt å spise det samme noen ganger .......
Og å kunne sette seg på kafe med et rundstykke og et kakestykke og kaffe caramell .... 
et sukk fra meg ..
I begynnelsen takket jeg nei til innbydelser som jeg visste ville sette meg i vanskelige situasjoner. Og, jeg kan sikkert oppfattes som krass, men jeg ville bedt om at temaet ble lagt dødt umiddelbart. Rett og slett avfeid det med at det er en privatsak. F*** så provosert jeg blir av at folk maser om kosten min. Du har tatt et valg, stå for det. Du kunne bedt om fem minutters timeout, gått til en matbutikk og kjøpt deg noe ost og skinke. Opplever i lunsjen på jobb at kolleger sukker over alt fettet jeg spiser. Jeg tar igjen med samme mynt: Vet dere hvor mye sukker dere spiser akkurat nå ? Det stopper som regelen kjeften på dem øyeblikkelig. Stå på !
|