Sv: Et lite sukk - føler at jeg er vanskelig og spesiell ...
Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.
Ja jeg burde jo klare å si fra. men vet at da får jeg kjeft så det holder., og sure miner i lang tid, og tro meg, de er ikke noe gøy å være uvenn med ....
Jeg liker ikke å føle at jeg er til brydderi, at jeg lager problemer for andre. og det føler jeg når jeg spiser så annerledes, og har regler å gå etter. Blir liksom " ja DET kan vi ha til middag i dag ! eh , nei ... det kan jo ikke "kanskje" spise" ......Og så føler jeg da at det på en måte er min feil.
Jeg trives også best med middagsrester til frokost, men når jeg er hos dem, så må jeg spise en vanlig frokost, uten brød .... og det er ikke mye til frokost, litt pålegg, tomat, agurk, paprika ....... Men det hender jeg lager med grøt, det hjelper på.
men , det er liksom underforstått fra deres side at jeg skal spise en så "normal" frokost som mulig.
Bevares, de skryter jo av meg fordi jeg har gått ned litt .... men kjenner jo selv at jeg er til bry enkelte ganger., Derfor så lager jeg stort sett min mat selv når jeg er hos dere ....
Men, om jeg bestiller omelett på kafe, hva da med melangen de steiker i, kan den ødelegge kuren min?
Hva med hamburgerene man spiser ute, inneholder de masse som er fy?
Du må sette grenser. Lag din egen mat. Ta egne ingredienser/egen mat med. Når det gjelder eget kostvalg må du være egoistisk. Og, du blir ikke "snillere" eller mindre brysom om du spiser etter andres valg. Uff, så mye sosial kontroll det er gjennom mat... Vær du sikker, de sukker nok, men beundrer deg likevel. 
|