Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-11, 00:38   #28
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Gluten/kaseinfri diett + lavkarbo

Hei!
Jeg lever melk, gluten, soya og gjær fri lavkarbo-kost. har også allergi mot nøtter, mandler, kakao og sitrus. synes det fungerer fint. Har blitt vant til det. Og ennå er det MYE variert jeg kan spise!
Jeg ligger på ca 40-70 karber om dagen, lager eget lavkarbo-brød(av egg og frø/kjerner)
Har hatt mye nytte av KJERNESUNN FAMILIE (bok) som noen nevner her.
Jeg spiser litt frukt, og grønnsaker under jorden også - så det blir mer variert. belgfrukter, litt potet, ris går an av og til også.
smøret klarner jeg selv(eller bruker oljer), jeg bruker også litt superfood av frø, etc og tilsetter dette i smoothies etc..(feks chia, hemp, salba).
Proteinpulver av feks kikerter eller hemp. risprotein er også ok. egg tåler jeg også - i tillegg til fisk, sjømat, kylling. Bær, kokosmelk er også gode innslag. Avokado er også blitt en venn.
Til tross for mine begrensninger lever jeg mye sunnere og variert enn før jeg la om på kosten og ikke visste om mine intoleranser. huden og humøret/mentalt er bedre, og jeg kan trene forsiktig igjen og er på vei ut av ME-livet. Jeg har spist sånn i 3 år nå.

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat