Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-11, 14:20   #12
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Del din ketolysehistorie med meg

Mitt liv på ketolyse startet helt tilfeldig, faktisk. Hadde i utgangspunktet en BMI på rett over 30, men var av de heldige som vekten var godt fordelt på, man kunne ikke egentlig se at jeg var over 100kg - de fleste gjettet på 85-90, og jeg er i tillegg 180cm høy. Likevel, jeg kjente det selv, alt var tungt og slitsomt, og jeg hadde egentlig lyst å begynne med kampsport igjen - hadde blitt skadet et par år før, noe som var en av grunnene til at vekten min hadde føket i været, gikk opp 10kg med en gang jeg måtte slutte å trene pga av en ødelagt ankel.

Så kom det til at jeg flyttet i mai, med mye løping i trapper, bæring av kasser og handleturer på IKEA. Før jeg visste ordet av det hadde jeg gått ned 5 kg. Tenkte jeg skulle se om jeg ikke kunne få til å fortsette litt lengre ned siden jeg var så godt på vei. Lavkalori var dog uaktuelt, jeg spiste allerede for lite/sjelden. Har alltid vært småspist, men likevel gått opp i vekt - antagelig fordi jeg rett og slett har spist helt feil i forhold til min egen kropp. Hadde tendenser til å være semi-vegetarianer - jeg likte rett og slett ikke kjøtt noe særlig, så det gikk i grønnsaker, frukt, MASSE RIS, pasta, brød og poteter. Akkurat det jeg ikke spiser nå. Lette litt rundt på nettet etter alternativer, og kom over noe info om ketolyse. Tenkte "dette prøver jeg". Jeg har aldri "slanket" meg i mitt liv, så det var en helt ny opplevelse for meg - men som min mor sier, jeg er sta som et esel. Brukte kjøkkenvekten og diett.no flittig, spiste bare det jeg skulle (og altfor mye maltitol-søtet sjokolade når jeg kjedet meg - jeg er en sånn som småspiser når jeg ikke har noe annet å gjøre på). Raste ned i vekt - 25kg fra mai til desember, og 5kg til rett etter jul etter en uke med litt høyere karboinntak.

Har kommet ned på en BMI på 23-blank, noe som er over all forventning. Vil gjerne ned en 5kg til, men merker at det kanskje ikke er noe ketolyse kan hjelpe med, har stått stille i halvannen måned nå. Skal innrømme at jeg har blitt sløvere i det siste, antall g karbo kommer gjerne opp i 20-25g om dagen nå. Har bestemt meg for å stramme opp litt nå, skal holde meg under 20g om dagen, samtidig som jeg teller litt på kaloriene - rett og slett fordi basalforbrenningen min nå er nede i 1576 kcal om dagen - og jeg kan ikke forvente å gå ned mer på det kcalinntaket jeg lå på i starten av "kuren".

Uansett, noe må jeg i alle fall gjøre, har blitt litt for opphengt i badevekten og diett.no. Tenker rett og slett litt for mye på matinntaket mitt, og jeg vil ikke la det bli et problem. Så gir ketolysen en måned eller to til mens jeg tenker på veien videre - Lindberg, Atkins eller bare generelt noe høyere karboinntak. Lavkarbo blir det i alle fall videre og, har så mye mer energi nå enn tidligere. Dessuten har jeg blitt et skikkelig rovdyr i løpet at det korte året jeg har holdt på - kjøtt er GODT (selv om jeg fortsatt ikke klarer fett kjøtt). *gliser*

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat