Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-11, 21:24   #376
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Tenk her strever jeg med å få til 0,5 kg, å så går du ned 1 kg MED masse brus, og vin WOW du er heldig!!!

Det er ikke godt å si hvorfor. Vi er jo alle forskjellige, så kanskje har jeg en naturlig høyere forbrenning enn deg. Men det kan også være at det er et eller annet som gjør at du ikke går ned, jeg har lest en del om partystoppere. Noen reagerer på ting som koffein, kunstige søtningsmidler e.l., men dette er veldig individuelt. Jeg drikker flere kopper kaffe om dagen, og av og til lett-brus, så det virker ikke som at jeg reagerer på noe av dette.

Fett er jo også en del av denne dietten, men siden fett har over dobbelt så mange kcal pr. gram enn både karber og protein, kan man ikke spise ubegrenset av dette heller. For mye fett i kosten gjør at kroppen får nok kalorier gjennom kosten, og den tærer ikke så mye på kroppsfettet som ønskelig. Jeg spiser relativt lite fett, dvs jeg spiser ekte majones, bacon og er ikke redd for smør eller oljer. Men jeg hiver ikke ukritisk innpå, og velger lettrømme dersom jeg har spist bra med fett ellers.

Nå har jeg absolutt ingen kjennskap til hva du spiser, så dette er rein fabulering, men jeg heller til at det kan være en "partystopper" som gjør det vanskelig for deg.

Nå har jeg en egenkomponert diett og spiser en del som ikke er tillatt i ketolysekuren, men jeg mener det er viktig å finne den dietten man er komfortabel med, og gjør at sjansen for sprekk er minst mulig.

Men uansett hvor mye jeg eller andre går ned, så er det eneste som affiserer deg din egen nedgang. Du har gått ned 0,5 kg denne uka, og masse kilo de siste ukene. Det er det som betyr noe for deg, og det er meget bra!!!

Stå på videre!

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat