Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-11, 21:46   #4
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Klikker" fortsatt på karbo....

Jeg lager meg regler jeg, om jeg skal ha en bit mørk sjokolade f eks, noe jeg kan tillate meg en gang iblant, så skal jeg sitte godt til rette, kanskje nyte med en god kopp te, for da er det enda bedre, og mine plikter skal være unnagjorte.

Mange klager på at maten ikke er tilgjengelig fort nok, det er ikke bare å gripe fatt i en skive med pålegg f eks. lavkarbo krever litt ekstra liksom. Men, jeg tror egentlig det er bra, for man skal ikke kaste i seg mat, det skal ligge litt arbeid bak.

Det høres ut som om du må gå litt i terapi med deg selv, om du krever karber når det skjer noe følelsemessig med deg. Mat er ikke svaret. Mat skal man ha når man er sulten- tenk litt på det. Selv fokuserer jeg på å få i meg mye fett, for da vet jeg at jeg holder meg mett lenge. Så går jeg å kjenner på om jeg faktisk er sulten, eller bare kjeder meg og vil knaske på noe. Ofte kjeder jeg meg, og da hiver jeg meg over husarbeidet, ryddet, eller så scrapper jeg eller driver med digital tegning. Finn en hobby som kan erstate maten. Ofte glemmer jeg at jeg hadde lyst på noe, og så kan jeg heller tenke på noe annet.

Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat