Sv: Chronic pelvic pain syndrome
Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.
Jeg har hatt det slik siden jeg var 12. Operert i -00 for dermoid cyste (tvilling) som var sterkt utviklet i mitt underliv, det er en misdannelse fra fosterstadiet. Den snurra rundt eggstokk og gjor en del skade. Vært til hyppige kontroller opp til to ganger årlig i ettertid for å kontrollere området. Siden -02 har jeg hatt kroniske smerter, altså i 9 år. Ingen av gynekologene har kunnet forklare, foruten at sammenvoksninger i bukhulen etter det som engang har rommet der har blitt tatt ut og dannet et slags "hulrom" som har grodd på en vrien måte. Hele seansen jeg opplevde med smerter, undersøkelser og tvang fra tre gynekologer som skulle undersøke en 12-årig jentunge står foran meg som et mareritt, men jeg har et vennlig og nærmest kjærlig forhold til operatøren i dag.
Smertene har heller ingen relevans til menstruasjonssyklus.
Ang. Nobligan og medikamentbruk, så kvier jeg meg sterkt for slike da jeg har en søster som er narkoman, og jeg ønsker ikke sammenlikne meg med henne. Slik som det er akkurat nå klarer jeg meg med behovsmedikasjon av Nobligan, og at jeg får styre aktivitetene mine selv. Altså, ingen tvinger meg til å sykle eller noe slikt, og jeg har folk rundt meg som vet om min "merkelige" lidelse og som viser forståelse.
Akupunktur har jeg prøvd, men smertene ble så intense på behandlingsbordet at jeg kasta opp.
Takker alle for innlegg her 
Huffda. Det høres ikke greit ut.
|