Sv: Kalorier
Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.
Jeg har brukt prosentregningen til Skaldeman med minst 70-75% fett, under 5% karbo og resten protein. Men så nå når jeg leste en av de nyere bøkene at han anbefaler å ikke spise mer en så så mange gram protein pr. fettfrie kilo man veier. Det vil jo i så fall påvirke mengden mat man spiser da om jeg skal ta utgangspunkt i ca. 65kg. Og så skal det he3lst ikke være med en 3 gram karbo pr måltid når man er 50+ på vekta.. Så blir litt mer komplisert.. Finnes det vektdagbøker som regner ut gram protein/fett/karbo på nettet automatisk?
Jeg sniker litt her inn å syns denne så spennende ut, hva mener du med dette, har ikke hørt dette før jeg. Viss man er over 50 kg, så bør man holde seg til 3 gram kh pr måltid, jeg regner ikke ut selv, men regner med at det er grammene som kommer ut helt til høyre der vi skriver inn maten?
Å viss man bare skal ha 3 gram til hvert måltid, blir det el veldig lite, så man må ha mye flere måltider til dagen el?
Å det med protein, er det at man skal ha like mange protein g, som antall kg vi er nå?
Spør deg litt i senk her nå,men var interessant så må bare høre 

|