Tråd: Kalorier
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-11, 09:21   #51
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Med null gram karbohydrater i kosten er det omtrent umulig å legge på seg, men hvem er vel der? Det betyr heller ikke at du går ned i vekt. Dette er en vesentlig forskjell mange ikke får med seg. At man ikke går opp i vekt er ikke det samme som at man går ned i vekt. Det betyr at man står stille. Å tro at man går ned uten kaloriunderskudd er en feilslutning.

Ja, det er mye lettere å gå ned i vekt på lavkarbo, men det er på ingen måte magisk. Fysikkens lover gjelder også oss som sverger til denne dietten.

Det er kanskje lett å forveksle det med å få lov til og føle seg mett (altså slippe og sulte seg) med at man spiser "kjempemye". Fet mat er kaloririkt, javisst, men gir også en mye mer solid metthetsfølelse med forbedret apetittkontroll som resultat. Jeg følte jeg ÅT og ÅT til å begynne med, men har har skrevet opp alt jeg har spist i journalen min, og det er faktisk helt normale mengder. Og vekta går jo nedover, så da er det sikkert passe

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat