Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-11, 10:16   #7
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Frukt og grønt?

I utgangspunktet er potet, gulrot og andre rotfrukter ikke særlig egnet i et lavkarbo kosthold, da mengden og typen karbohydrat er ugunstig. Men da tenker jeg på en dag til dag kost. Om en tar èn potet til middag en dag, èn gulrot en annen, så synes jeg det er helt ok. Men tenk på at du kan spise "mengder" av blomkål, paprika, tomat, selleri, løk, alle bladsalater, jordskokk (vær litt forsiktig med den, du KAN risikere å bli sittende på ramma med løs mage), agurk osv, dessuten er Avocado en frukt du kan spise så mye du vil av. Noe du antagelig ikke orker, så fet som den er I det hele tatt kan du på dette kostholdet hive i deg 1 kg grønt om dagen og likevel ligge på under 20 gram karbohydrater. På 14 dager er så godt som alt søtsug borte, både psykisk og fysisk, om du lever strikt og IKKE bruker alternative søtsaker som aspartam og sånt. Men på en annen side - om du ikke er veldig plaget, så er det jo godt med litt bær med pisket krem på også, med et lite dryss sukrin.
LCHF ER jo faktisk en "njutmetod".

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat