Sv: Barnas kosthold
Jeg kan begynne. Har en datter på 19 måneder. Vi fikk en meget treg start da vi startet med fast føde, og i realiteten fullammet jeg henne i 11 måneder. I høst gikk det noe bedre, men fortsatt gikk det tregt, så vi gav det hun faktisk spiste. Ferdig grøt (fra småfolk), youghurt og fruktmos. Og selvfølgelig fikk hun alt vi spiser, og hun smakte på alt.
Etter jul gikk det hele mye bedre, og hun har begynt å spise mye bedre.
Hun har ekte matglede, og til hvert måltid så løper hun til stolen sin og venter ivrig.
Til frokost får hun enten ett kokt egg m smør, eller en liten skål med havregrøt m store havregryn m smør, fruktose (bittelitt) og kanel på.
Til lunsj spiser hun det de serverer i barnehagen, og der spiser hun også frukt. Hun elsker frukt!
Til middag elsker hun pasta, ketsjup , eller supper. Vi lager mye supper fra bunn av, og hun elsker ganske sterkt krydret mat. I dag hadde vi wok m chilipaste, kokosmelk, kylling, grønnsaker. Her spiser hun spesielt grønnsakene. Mye spiser hun ikke da, men jeg regner med at det er selvregulerende og stresser ikke med det.
Til kvelds i dag ble det en vanlig yoghurt. Jeg har lyst til å bli flinkere til å lage gode og sunne lapper og muffins og sånt.
Sist redigert av Vibeke-67 : 01-03-11 kl 20:31.
|