Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-11, 10:58   #444
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Prosentvis fordeling fett/protein, ketolyse

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Hva er en optimal fordeling av fett/protein/karbs ila en dag på Ketolyse? Mitt kakediagram (diett.no) viser som regel 60-70% fett, 25-30% protein og ca 5% karbs (ligger på 12-15 gram hver dag). Er dette en akseptabel fordeling? Leste et sted at fettprosent bør ligge på 50-75%, mens jeg også har lest her inne at veldig mange ligger på 70-80% fett hver dag, og da også selvsagt en del lavere på protein.
Noen som har erfaring?

Fordelingen din ser helt fin ut!
Noen foretrekker å ligge høyt på fettet, andre vil ha litt mer proteiner og for de fleste blir det noen dager av hver!

Det er ingen grunn til å ligge under 15 karber pr dag, da. Det eneste du oppnår er å få for lite grønnsaker med tilhørende vitaminer og mineraler!