Sv: Jeg har bestilt en av bøkene til Lindberg
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Noen frukt er bedre enn andre (Fedon fraråder banan i den aller første utgaven av Naturlig slank, men jeg kan ikke huske å ha sett det i den nyeste versjonen). Frukt han har oppgitt som mellommåltider i boken (Pære, eple, fersken, plommer, kiwi, honningmelon og cantaloupe) er de jeg regner med er de "beste" å velge. Men om frukt spises, gjør som Nellie sier, balanser med f.eks. CC og/eller nøtter. Evt. innlem det som en dessert rett etter middag. Bønner og linser kan du spise ganske mye av.
GB sier noe om hvor stor belastning en matvare eller et måltid har på blodsukkeret ditt, akkurat som GI, men tar også med i betraktning hvor mye karbohydrater en matvare inneholder (noe GI ikke gjør).
Jeg aner ikke hvor Fedon står i forhold til tyggis, men jeg antar at det er helt uproblematisk.
Dersom du har brukt triks for å få opp fettandelen som f.eks. cocosa i kaffen og en dæsj ekstra smør her og der kan du jo begynne å kutte litt på det. Du kan jo fortsatt spise godt med fett (i forhold til hva som tillates på lavkaloridietter a'la Grete Roede), men å tilsette ekstra fett som ofte må til på ketogene dietter skal ikke gjøres.
Takk for godt og informativt svar, Cyan! Her var det mange gode tips å ta med seg. Og ikke minst gode forklaringer.
Takk!
|