Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-11, 16:22   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Er dette måltidet lavkarbo?

Lavkarbo er et vidt begrep - og folk forholder seg til forskjellige prioriteringer og regler. Jeg synes måltidet ser utmerket ut, selv om det ikke nødvendigvis passer for en ketogen diett. Enkelte ting inneholder sukker, men ikke så store mengder at det slutter å passe under paraplyen "lavkarbo" - jeg bruker gjerne en skvett balsamico eller søt soyasaus selv, det er ikke store mengden som skal til for å sette smak.

Og ja, om man ikke satser på å være i ketose er det ikke så mye i veien for å fråtse i grønnsaker, sånn så lenge man styrer unna de aller mest stivelsesrike (potet, mais, etc). Det er jo opp til hver enkelt å finne ut hvilket karbohydratinntak som passer ens egen kropp best.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat