Sv: Avføring
Opprinnelig lagt inn av Lisa-pyon, her.
JEg leste om at en del folk får forstoppelse når de begynner på lavkarbo? Jeg brukte ¨bæsje daglig før, kanksje 2 ganger daglig, så begynte jeg på lavkarbo ganske nylig, og har ikke bæsja på 3 dager elller noe. Føles så lenge at jeg blir stressa(selv omjeg leser div. "det er normalt" meldinger innpå her"...
Det som er, er at noen gangen får jeg veldig vondt i magen på skolen, etter et måltid elns. men jeg får ikke til å gjøre fra meg i offentlihet, en mental sperre der som bare ikke lar meg gjøre det. Men ellers, når jeg ikke har vondt i magen, kjenner jeg ingenting. Jeg vil ikke bæsje, jeg har ikke luft i magen, ingenting.. Og selv om det egentlig er mye kjekkere å ikke må bæsje hverdag(siden jeg bor i kollektiv^^) så er det litt skummelt vet ikke om noen har noe beroligende ord å komme med :O
Kroppen får rett og slett mindre avfall å kvitte seg med på lavkarbokosthold. Man kan også fort bli litt forstoppet i overgangsfasen, så om det blir ubehagelig bør du undersøke forskjellige remedier - økt fettinntak kan hjelpe, evt en et glass vann med linfrø (hvor linfrøene har fått ligge en stund og blitt bløte). Men altså, om det IKKE er ubehagelig, så er det ikke noe galt!
|