Tråd: Cesar Millan
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-11, 20:55   #73
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Jeg klarer også å lese det ut av noen av svarene her ja - at han er jo rolig og ikke aggressiv, derfor er det OK med en "dask" eller et "nøkk" i båndet, eller et spark i siden.

Jeg tenker med gru på hvis jeg var en plass hvor jeg ikke forsto hva noen sa - så skulle de slå meg/puffe meg/sparke meg hvis jeg ikke gjorde som de ville - men jeg skjønte jo ikke hva de ville. Tror jeg ville blitt ganske så apatisk etter hvert og ikke tørre gjøre stort... Selv om slag/puff/spark ikke var så veldig vondt, bare litt ubehagelig så ville det nok vært ganske så passiviserende. Det er det forskning viser - at negativ forsterkning/positiv straff virker passiviserende på individ som blir utsatt for det.

Skjønner du brenner for hunders velferd og det er flott!
Jeg skrev at det er HUNDENE som avgjør hva som er straff, eller belønning for den del.
Hvordan får du det til at det er ok med slag og spark?

Vi har hatt 5 hunder og jeg kan love deg at det har vært plagsomt med passitivitet å spore hos noen av dem. GRADEN av straff spiller inn, det er du enig i?
Jeg har sett en del CM og har aldri sett han hverken slå eller sparke, mulig vi har litt ulik definisjon av hva slag og spark er?

Argumentene går ensidig på slag, spark, strømming... Det er vel ikke det som er essensen i CMs måte å gjøre det på?
Han lærer først og fremst hunde-eiere å være rolige, bestemte og konsekvente. Og å AKTIVISERE dyra.

De aller aller fleste hunder tåler fint å "bli snakket til", går man over grensen i måten å behandle hund på er man en ræva hundefører. Og det har vel egentlig fint lite med CM å gjøre.

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat