Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-11, 22:58   #41
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret av prøveresultater

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Fritt etter hukommelsen fra Sonjas:
D-vitamin er egentlig ikke vitaminer, men en gruppe (minst 5) halv-steroider som er helt grunnleggende for stoffskiftet i kroppen.

D3 er animalsk og klart best tilgjengelig for kroppen. Dette er den typen kroppen produserer selv ved sollys.

D2 er vegetabilsk og ikke lett tilgjengelig for kroppen. Den har bio-tilgjengelighet på rundt 10%.

Igjen norsk medisinsk forskning... De skal gjøre alle oppdagelsene selv, på nytt. Og norge har ikke kapasitet til det, dermed blir sannheter fra 50-tallet stående....

Ja, ikke sant! Dritt. Hva med å se litt utenfor landegrensene?
Jeg merker at jeg er litt spent på om d-vit vil ha noe slags virkning, uten at jeg skrur opp forventningene for mye. Har vært gjennom mange runder i flere år, noe hjelper litt, noe hjelper en stund, noe hjelper innmari langsomt, midt oppi alt er jeg sliten og klarer ikke å følge opp, så sånne perioder som jeg er i nå (fikse alt-perioder) utmatter meg over lengre tid, før jeg orker å ta tak igjen. Men jeg blir litt klokere for hver gang, og jeg tror i alle fall at jeg nærmer meg målet, om enn babysteps. Men nye problemer avdekker gjerne nye problemer igjen, så jeg håper det er en kjerne et eller annet sted i alle fall. Og selv om jeg har nære venner og familie, så er det jo en ensom kamp.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat