Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-11, 00:20   #46
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret av prøveresultater

Dette var jeg faktisk ikke klar over, men det viser seg tydeligvis at d-vitaminmangel også kan føre til hårtap! Og her har jeg konsentrert meg om b-vitaminer, sink, progesteron og andre ting som tradisjonelt har med hårkvalitet å gjøre, og når jeg googler d-vitamine+hair, så er det gjort kliniske tester som viser sammenheng. Ok, det er jo også noe å vite. Jeg hadde veldig tykt (eller mye, da) hår fram til sent i tenårene/tidlig i tjueårene for det langsomt tynna ut i løpet av en ca femårsperiode, og jeg har, om så mye, halvparten av min origale manke igjen.

Til sammenligning: (ikke alltid like lett å få folk til å skjønne hvor ille det faktisk har vært, så why not go visual!)

Første bilde er fra rett etter et vekttap på rett under tjue kilo, da ramla håret av som nobodies business, som om det ikke var tynt nok fra før. Det er bedre nå, men fortsatt ganske tynt. Andre bildet er fra 2002, og hårtapet er vel knapt merkbart ennå (men det var enda tykkere før det, bare det eneste bildet jeg fant på pc-en). Det som er mer merkbart er at jeg vel har redusert kroppsvekta mi med maaange kilo siden det bildet ...

Som den i hvert fall litt forfengelige dama jeg er, så plager dette med håret meg en god del også ... Men nå som jeg er blond så er det i hvert fall ikke så overtydelig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg user1734_pic1992_1267122441.jpg (25,8 KB, 45 visninger)
Filtype: jpg user1734_pic231_1216234087.jpg (10,0 KB, 45 visninger)

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat