Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-11, 09:02   #452
kthnk
Medlem

Medlem siden: Feb 2011
kthnk er ny på veien

Sv: Treg og vanskelig start

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Lurer litt på hvorfor du er oppblåst jeg - hører jo oftest om at man faktisk SLIPPER å være oppblåst i magen... spiser du sukkerfri tyggis eller lignende?
Det er svært viktig at du spiser nok fett i starten for å lære kroppen å forbrenne fett... jeg lurer på om du er så slapp fordi du spiser for lite mat og for lite fett jeg - og så lenge kroppen enda ikke har heeeelt taket på fettforbrenning så blir det lite overskudd og snakke om

Det kan nok ta enda noen uker før det stabiliserer seg - så du får holde ut og tenke "avvenning - jeg er på avvenning!" Hold ut!!

Ja jeg tenker å fortsette i to mnd uansett, for å gi det en sjanse. Jeg tror jeg spiser nok fett, fordelingen ligger på 60-70% fett, 20-30% protein og 3-5% karbs hver dag sånn ca. Har litt prob med mye og "tungt" kjøtt (koteletter og biff og sånt), så det blir mye kjøttdeig, myye egg, en del ost og en del røkelaks. Alt stekt i smør og tilsatt fløte eller seterrømme der jeg kan. Salat til lunsj hver dag og som regel blomkålmos til middag, evt salat.

Føler meg mett hele tiden, men likevel sugen på noe å spise rett som det er. Oppblåsthet kommer nok av at ting er litt "tregere" enn jeg er vant til, håper litt fiberhusk i omeletten skal fikse det. Hetetokter og kvalme får jeg bare håpe går over...

Hva er deres erfaring med ketose og mensen? Jeg er fra før av en som er ganske dårlig når jeg har mensen. Skal jeg forvente at jeg blir enda verre, eller kan jeg håpe jeg blir bedre? Har ketosen noe å si der?

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat