Tråd: Barn på LCHF
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-11, 10:38   #31
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Barn på LCHF

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ja, siden du selv har valgt et lavkarbokosthold og er medlem på dette forumet er det mer enn rart!

Du er åpenbart interessert i egen helse og kosthold. Les boken "Good Calories, Bad Calories" av Gary Taubes. Til tross for at du ikke har hørt om hverken boken eller forfatteren, er den et referanseverk innenfor det du interesserer deg for. Etter å ha lest den, har du grunnlag for å vurdere om du skal være skeptisk til den eller ikke.


-


Mens rådene Torkil gir skal jeg være skeptisk til, eller det jeg har lært gjennom å gå hos Hetland på Lindbergklinikken? For ikke å snakke om det jeg har lest i boken om lavkarbo for barn av Lindberg?
Jeg setter meg ikke ned for å lese en murstein av en bok for å opplyses. Jeg synes det er hårreisende at kostholdet jeg velger til min datter, basert på kunnskap jeg har fått gjennom fire år på lavkarbo, liksetilles med å servere henne tobakk og alkohol. Bare fordi jeg er uenig i at rødt kjøtt og innmat er tilstrekkelig for barn i vekst.
Enda er det ingen her som kan si meg om Gary Taubes henter sin forskning fra kosthold for BARN.
Ikke jeg som voksen. BARN i vekst.
Jeg betviler ikke at Taubes har mye bra for seg, og at denne boken er meget kunnskapsrik om lavkarbokosthold.
Men dette blir bare for dumt!
Jeg spør igjen, hvorfor inneholder mormelk 40% karbohydrater?????
Kanskje dere definerer morsmelk som innmat, og derfor ikke gidder å dvele ved denne problemstillingen?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat