Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-11, 13:12   #10
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Er inne i en litt matlei periode kjenner jeg- blir dette negativt for vekttapet?

Opprinnelig lagt inn av Hildemor på slanking, her.

Kan godt gi en dagsmeny så kan dere vurdere om jeg spiser nok.
Jeg skal ned fra 70 til 55 kg.
Frokost nå for tiden spiser jeg 4 osteknekkis (norvegia ferdigoppskjert i mikro) med smør, skinke/salami, salat og majones.
Sjelden jeg er sulten til lunsj men spiser gjerne et par knekkiser da og. Middag har vi som oftest kylling,laks, kjøttdeig med en salat, brokolli eller blomkål til. Steiker i masse smør og heller fløte over for saus.
Spiser da en eller 2 file'ter eller ca 200 gram kjøttdeig.
Til kvelds hvis jeg er sulten tar jeg meg noen osteruller eller litt cottagechees med litt fløte på og litt salat.
Tar og et par skjeier cocosa som kosttilskudd og drikker 2-3 liter vann.

Jeg har grovregnet på kaloriene utifra et dagsinntak med følgende:
6 skiver ost á 10 gram per skive, 20 gram smør (2 ss), 2 ss majones, 200 gram kylling brystfilet, 1 dl kremfløte og 2 ss cocosa. Dette gir 1350 kcal. Jeg har utelatt grønnsakene siden det er lite kalorier i dem, og jeg mistenker at du spiser en del mer smør og fløte enn hva jeg har regnet på? Bare med 10 gram smør og 0.5 dl fløte ekstra så er vi oppe i 1600 kcal.

Basert på kalorier (selv om man ikke skal bry seg så mye om det), at du får i deg flere måltider om dagen og at du ikke går sulten så virker det som du får i deg nok. Så lenge du trives med det så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne fortsette med det

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat