Sv: Cesar Millan
Opprinnelig lagt inn av Echo, her.
Først må jo hunden lære at klikket betyr at nå kommer positiv forsterkning. Det jeg gjorde akkurat nå var riktig. Hvis hunden er totalt uinteressert i godbiter så er ikke godbiten en positiv forsterker for han. En forsterker er hva som helst som øker sannsynligheten for at hunden gjør det han blir bedt om.
Ja, men poenget mitt var jo at det virkelig ikke var noenting som trigget han når han ikke hadde lyst til å bli trigget. Forsøkte vi med en leke bare så han dumt på oss, godbiter var han helt uinteressert i. Har hørt mange si at terrier ikke er lik noen andre å trene, men skjønte ikke hvor sant det var før foreldra mine fikk han. Dattera er et helt annet lynne, og veldig lett å lede/oppmuntre. Jeg har trent endel med hund, og til og med trent griser til å oppføre seg som hunder, men det var noe helt annet med terrieren.
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Jeg kjenner ikke til hunder, men kjenner til barn..
Akkurat det er vel den vanligste feilem folk med hun gjør, de får seg unger, så hund og forventer at det er stort sett samme greia. Finnes mange ulykkelige hunder rundt omkring som følge av det!