Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-11, 18:16   #22
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Men jeg har lurt og tenkt på noe. Hvorfor er vi, som er en av verdens friskeste og rikeste befolkning, så himla opptatt av diagnoser?? ALT skal diagnoseres!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Fordi at man faktisk veldig ofte trenger en diagnose for å få hjelp.
Bare tenk på alle elevene som sliter og ikke klarer en vanlig skoledag. De får ikke tilbud om tilpasset hjelp før de har en diagnose de kan klaske i bordet. Da MÅ skolen og kommunen stille opp.

Jeg får ikke hjelp fra NAV før jeg har en diagnose. Jeg får ikke tilrettelagt jobbsituasjonen min før jeg har en diagnose. En diagnose åpner SÅ mange dører at du aner ikke.

Jeg har blitt så pass mye verre av mine plager de siste årene at NAV anbefaler graderte uføretrygd! Selv om de fikk ALLE papirer da jeg ble sykemeldt og senere rehabilitering osv, må de nå ha alt på nytt! Og uten klare, troverdige diagnoser som MÅ være satt av spesialister, kommer jeg ingen vei!! Og desverre er det penger min familie lever av!

Om jeg kunne ha forklarte alle symptomer, ville jeg med glede gjort det, for da kunne jeg ha gjort noe for å bli kvitt alle smerter, ubehag og uvelheter!