Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)
Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.
Hehe, skal faktisk si at jeg er overrasket over å få såpass kritiske tilbakemeldinger på innlegget mitt, som bare var ment som en opplysning for dem som var interessert Det er så mange her inne som opplever mistro rundt lavkarbolivsstilen sin, så hadde faktisk trodd på litt flere åpne sinn 
Når det gjelder blindtester, hver gang min mor kommer på besøk så kjenner hun med EN gang om jeg har husket å slå av det trådløse nettverket før hun kommer, hun har aldri tatt feil. Og jeg kan jo SE på henne at hun blir sliten av å se på TV, kjøre bil etc.
Jeg kommer ikke til å si så mye mer om denne saken, den er som sagt ment til opplysning, så får alle mene hva de vil 
Ville ikke være overveldende negativ, som sagt vet man at plagene til disse er reelle. Men det er vanskelig å ta ordentlig stilling til det hele når det ikke finnes noe håndfast å ta tak i. Jeg har heller tenkt som så (uten at jeg har fordypet meg noe særlig i fysikk), at det heller kan være sammehenger med visse elektroniske apparater som vi ikke helt forstår enda, og at de kanskje utfører disse testene på feil måte. Det gir liten mening at mange mennesker skal 'bestemme seg' for å bli eloverfølsomme, bare for å bli latterliggjort og gjøre hverdagen vanskeligere for seg selv, på en måte..
Husk at jorden var flat -veldig- lenge, og mange lo godt av disse som hevdet noe annet. 
Så langt menneskeheten har kommet til nå, så vil jeg si lavkarbo stiller i en litt annen posisjon, siden det faktisk finnes haugevis av positive forskningsresultater. Tiden vil vise om folk flest vil bli overbevist om at kosten er ufarlig, og faktisk sunn.
Og alt dette med diagnoser er i det hele tatt en veldig menneskelig ting. Vi elsker å kategorisere, fordi det gir oss trygghet, forståelse og orden i hverdagen. 

|