Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-11, 12:06   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tipstråden til selverkjennelse!

Fine tråden!

Jeg har jobbet mye med selvfølelsen. Selvtilliten er det ingenting i veien med, men følelsen av selve jeg-et, meg med min verdi har det vært verre. Mine tips er å se seg selv ut fra sine forutsetninger, håp og evner. Ikke sammenlign deg med andre, alle har noe ved seg som er verdt å beundre, og man er bra nok i seg selv, uten at det skal skygge for å ha ambisjoner i livet.
Et tankesett jeg stadig vender tilbake til og lengden ønsker å mestre på heltid er det at jeg er hva jeg tenker, mine tanker definerer hvordan jeg identifiserer meg selv som individ. Ikke sånn ment at om jeg selv synes jeg ser ut som en feit flodhest i speilet, så blir jeg akkurat det, men det er sånn jeg vil bære meg selv for resten av verden, fordi det er min selvbevissthet. Jeg stopper alltid opp når jeg tar meg selv i å kritisere speilbildet mitt, og om jeg ikke akkurat som Lifejack nevner sier at jeg elsker meg selv i speilet, så går jeg ikke før jeg klarer å flytte fokuset over på det som er flott og fint med meg, og smile til meg selv og vite helt sikkert at jeg er bra nok. Og selv om selvtilliten i utgangspunktet er bra, så jobber jeg stadig vekk med å bekrefte for meg selv at jeg har evner og talenter, at jeg er både intelligent og musikalsk og kunstnerisk, i stedet for å sammenligne meg med andre som har evner jeg ikke har, og har gjort det bra på andre områder.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat