Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-11, 12:20   #20
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Key lime cheesekake

Klipper og limer jeg fra bakst tråden, da jeg synes den hører mere hjemme her under kaker/desserter. Håper det er greit Oppskriften er Nille sin. Jeg elsker denne kaka. Utrolig god, og jeg legger også med en bilde av den etter jeg lagde en i går kveld

Key Lime Cheesecake

Denne er innmari god, litt annerledes....med lime smak .... veldig frisk, - og den forsvant fort da jeg tok den med på svigerdatters bursdag !

Jeg har "bearbeidet" den til norske forhold, da den i linken er nødt til å ha tyrkfjel ! http://www.lowcarbluxury.com/recipes...esecake12.html

KEY LIME CHEESECAKE
Ingredienser:

  • 3 spiseskjeer smeltet smør
  • 1 og 1/2 cup malte mandler (eller valnøtter eller pecan)
  • 2 spiseskjeer Natreen (eller Splenda)
  • 1 kopp kokende vann
  • 1 pakke Confecta Lime Gele (eller to hvis du skal ha gelelokk)
  • 2,5 dl kremfløte
  • 225 gram Philadelphia Cream Cheese
  • 3 spiseskjeer lime juice (1,5 lime presset)
  • 1 kopp Natreen (eller Splenda)
Smelt smør og bland med malte mandler. Fordel jevnt utover i 22 cm springform, sett til kjøling.....
Bland vannet med gelepulveret. Rør godt og sett til kjøling i kjøleskap. Visp kremen stiv. Bland kremost, lime juice og Natreen/Splenda. Bland inn delvis stivnet gele. Til slutt blandes kremen inn. Sett i kjøl/frys.

Jeg pleier og å lage gele etter oppskriften på pakken og la den nesten stivne før jeg heller den/smører den over kaka. Serveres med litt vispet krem ved siden av !

PS Geleen har aspartame, slik som også sitrongeleen til Confecta har - OG Heistad sin bringebærgele (mmmm den er sååååå god)



__________________

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat