Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-11, 12:57   #19
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kanskje totalforbud mot sukker ikke passer alles kropper

Jeg har også hatt det slik flere ganger når jeg har gått i ketose. Kroppen min har ikke taklet det og jeg har sannsynligvis fått altfor lavt blodsukker. Det var helt grusomt, usammenlignbart med noe annet i grunnen (kan kanskje sammenlignes med panikkangst, uten at jeg har hatt det noen gang, men jeg følte det omtrent som jeg skulle dø), og for å komme ut av det MÅTTE jeg spise noe med mer karber i. Jeg har spist soltørket tomat kan jeg huske ... Det må bare være noe med nok karbohydrat til å bringe en delvis ut av ketosen og få opp blodsukkeret.

Så jeg støtter deg i opplevelsen din, Titti. Men du trenger nok ikke sukker, bare litt mer karbohydrater i det daglige kostholdet ditt.

Min kropp har det ikke så bra i ketose generelt, og det har tatt opptil to-tre måneder i ketose før jeg kom ut av overgangsfasen med influensasymptomer og ekstrem slapphet og begynte å få det bedre. Legen min på Balderklinikken sa at ketose stresser kroppen - jeg hørte ikke på ham da, for jeg var desperat etter å gå ned i vekt, og jeg gikk ikke ned på annet lavkarbokosthold. Men senere har jeg fått ME-diagnose og har bestemt meg for at jeg aldri skal utsette kroppen min for det igjen - da får det heller ta den tida det tar for meg ...

Vi ER forskjellige, vi mennesker. Så legg om til noe som passer bedre for deg, da vil du nok få det mye bedre


Sist redigert av Huldr : 06-03-11 kl 13:27.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat