Sv: Tipstråden til selverkjennelse!
En flott tråd!
Jeg opplevde at en jeg gikk på EasyLife kurs med var misfornøyd etter sommerferien fordi hun hadde gått opp 4 kg. Hun var superdeppa! Men hun så strålende ut! Hun hadde sikkert gått ned 15 - 20 kg siden vi begynte på kurset - og trening 3-6 dager i uken hadde også strammet opp. Men hun var altså oppgitt over at hun hadde gått opp, og nærmest på vei til å gi opp..
Jeg har etterhvert lært meg at jeg må rose meg selv, være min egen coach.
Hver gang jeg er ved et speil (og ingen andre er i nærheten, selvsagt) - smiler jeg og sier noe positivt til meg selv. "Jeg elsker meg selv" - er en klassiker. Er jeg ikke helt der en dag kan jeg modifisere ved å finne noe positivt; flott smil, nydelig hår etc. Det er alltid noe positivt å fokusere på.
En annen ting man må huske på er å se tilbake og være stolt over det man har fått til! For min del måtte jeg minne meg selv om at for ett år siden veide jeg 15 kg mer, drakk 3 liter pepsi max om dagen og var sliiiiiten.. Det er jeg ikke lenger - og jeg er stolt av meg selv for at jeg har klart overgangen til et lavkarbo kost, som har gjort at jeg ikke lenger bruker dia2 medisiner (med unntak av ett, som snart skal bort..)
Sist redigert av Modezty : 26-03-11 kl 09:52.
|