Sv: Fortell om deg selv - spm liste
Hvor gammel er du?
Blir snart 28
Har du barn? Isåfall hvor mange?
Har to gutter. En på 8 år og en som nettopp har fylt 1 år.
Hvorfor har du valgt ketolyse og ikke noe annet?
Hadde lest og hørt en del om lavkarbo å endte opp på ketolyse. Har prøvd andre ting og syns det hørtes veldig greit ut å kutte ned på slike ting som potet, mel, ris, sukker osv. Er så mye annet man kan lage god mat av så 
Hva synes du er best og værst med ketolyse?
Det beste er ganske enkelt det at kiloene forsvinner egentlig ganske fort uten at jeg trenger å pese meg igjennom tunge treningstimer å telle kalorier. Kan spise mye god mat å være mett hele tiden.
Det værste må være det at det er lite forståelse rundt meg(null innsikt i lavkarbo å påpeker ofte spiseforstyrrelser osv). Og at det skulle vært mer lavkarbo mat i butikkene 
Hvor mange kilo er målet å gå ned totalt?
Sånn egentlig så har jeg igjen tre kg bare men når jeg ser på kroppen min så tror jeg at det sikkert vil være noen kilo til på rumpe og lår som godt kan forsvinner. Får se når jeg kommer på målet. Jeg var 63 kg før jeg ble gravid for litt over 9 år siden og den gang la jeg på meg 25 kg. Brukte lang tid etterpå for å finne noe som tok knekken på de kiloene, det jeg endte med den gang var hard trening og telling av kalorier, resultatet ble bra, flott kropp med markerte muskler og ned på de kiloene jeg skulle. Men etter å ha levd på treningssenteret 5-7 dager i uka over en såpass lang periode så møtte jeg veggen. Men jeg klarte å holde kiloene ganske bra før jeg ble gravid igjen. Det var i mai 2009, da veide jeg 67 kg og la på meg noe mellom 20 og 25 kg da også, tross for at jeg nesten levde på bare gullerøtter (jupp 10 kg i uka!). Prøvde lavkarbo etter svangerskapet (prøvde sunn kost og gåturer uten hell først) og raste ned til 67 kg. Tok en pause og gikk opp noen kilo, startet på igjen nå i desember å målet er 60(kanskje litt mindre).
Hva er du minst fornøyd med deg selv fysisk?
Hmm... Hehe, ammingen har tatt nuven på puppene mine så de hater jeg faktisk.. Ellers så er det litt heng i mage (jobber med saken), slapp rompe og lårene er jeg heller ikke fornøyd med.
Hva er du mest fornøyd med fysisk?
Ansiktet, det vises godt at jeg har tatt av kiloene der så det er jeg fornøyd med 
Hva er grunnen til din overvekt (ekstra kg)?
Svangerskap + karbohydrater. Jeg er brennsikker på at karbohydrater er djevelens verk altså! Det har ALDRI fungert for meg å spise "normalt" og være moderat aktiv. Etter den perioden med hard trening og kcal telling så vet jeg hvor mye som skal til for å gå ned i vekt(eller minke i str. da), og jeg legger på meg bare jeg ser en brødskive liksom.
Hvilken belønning skal du gi deg selv når du endelig er i mål?
Belønningen min er å føle meg vell. Tror ikke jeg trenger å belønne meg med å kjøpe nye klær osv. Har så mye klær som jeg har fått gleden av å bruke (og føle meg flott i de) igjen 
|