Sv: helsegevinst med lavkarbo kost
Ja, jeg kom ikke hit for å slanke meg, men da jeg fant ut at migrenen min forsvant etter at jeg hadde prøvd dette en stund, bestemte jeg at dette skulle jeg fortsette med. Det har også vært andre helsegevinster, men det har ikke løst alt. Det som er viktig for meg, er å holde jevnt blodsukker, og da uten å spise nesten kontinuerlig, som jeg måtte på høykarbokosthold.
Jeg trives med maten, men selvfølgelig er selskaper den store bøygen, i hvert fall i begynnelsen. Etter hvert vil det gå seg til. Det kan være lurt å spise noe rett før du går i selskap. Da blir du fort mett når du spiser i selskapet, og vil ikke få så lyst på dessert og kake etterpå. Selv fulgte jeg opplegget til Lutz fra boka "Bedre uten brød". Jeg satser på mest mulig rene matvarer, lager maten selv, og rører ikke typiske erstatningsmatvarer, som brød og søtstoff.
Dersom du er veldig konsekvent de første ukene, vil du oppdage at det blir lettere, og at det som fristet før, ikke lenger gjør det. Hormonelle svingninger kan påvirke humøret og gjøre at en fyser på ting. Men mange oppdager at dette også blir lettere etter hvert å takle.
Lykke til! 
|