Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Kan du forsøke å forklare hvorfor du mener vi trenger litt av det som er usunt?
-
Du har jo de som faktisk har motsatt problem av det mange av oss på lavkarbo har. Nemlig å gå opp i vekt! De mener jeg trenger mer mat med både vanlig hvetemel (flere karbo), sukker ( som forhåpentligvis) legger seg som fett på dem, som igjen gjør at de går opp i vekt!
Og alle trenger litt sukker - men det er forskjell på litt som er naturlig i mat feks.
Og å spise snacks til det tyter ut av ører og neser. Det er noe med at et kosthold som passer for en person, slett ikke passer for en annen. Det den ene sliter med, er slett ikke sikkert en annen person innen samme familie sliter med.
Det er da du må se på hvert enkelt individ - selv av dine egne unger. Har en 2 åring (blir 3år) til sommeren, som veide 8,5kg ved sist veiing på hs. Han er undervektig - 1åringen( blir 2år til sommeren) veide 9,2 ved sist veiing og de er i følge legen på hs liten av vekst.
Og da er hverken jeg eller mannen like forsiktig i fht sukker til dem - som vi kanskje ville vært om vi hadde en unge som lå an til å bli kraftig, overvektig etc