Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-11, 17:19   #414
Mekkal
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 51
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Fero, her.

Jajamensann, mandag igjen, og vekta viser OPP 0,7 kilo. Er nå omtrent tilbake på startvekt etter en drøy måned i ketose. Skal prøve å gå tilbake til brøderstatninger igjen da jeg mistenker at magen min skriker etter fiber om dagen :s Også får det være nulltoleranse ovenfor lettbrus og lettsaft.

Da var det mitt nye mål denne uken (og det blir hardt): ingen ASPARTAM! Og ellers ikke noe kunstig søtning utover en sukett eller no i teen. Hadet bra Atkinsbarer også, nå er jeg suuuur, så dere får ligge på vent i kjøleskapet

Dette med aspartam er visstnok et omstridt tema. Jeg har lest her inne at det er mange som mener at det er best å unngå det når man er på slankern. Selv har jeg vært syk i 2 uker nå, og jeg har på denne tiden spist som vanlig, og drukket mengder med Coca-Cola Zero, som inneholder aspartam. Jeg fortsetter å gå ned i vekt, riktignok ikke like mye som før jeg fikk influensa, men så har jeg nesten ikke rørt på kroppen de siste 14 dagene heller.
I dag fant jeg denne artikkelen på Nettavisen:
http://www.side2.no/helse/article3105665.ece

Her konkluderer forskerne med at aspartam ikke er helsefarlig, eller har noen innvirkning på sultfølelse eller fedme. Nå er ikke jeg lege, men jeg tenker at dersom noen av dere merker at dere går mere ned de periodene dere ikke drikker lettbrus, kan det kanskje like gjerne være koffeinet som spiller inn. Jeg mener å ha lest at for mye koffein kan spille inn, og at enkelte omtaler det som en "partystopper". Selv drikker jeg en kanne (av og til to) kaffe om dagen, i tillegg til lettbrus, så det virker ikke som det er det for meg, men dette er visstnok individuelt.

Uansett tror jeg at det viktigste er at man har en diett man er komfortabel med selv. Da blir det lettere å holde oppe motivasjonen over tid. Bedre å gå ned 0,5 kg. pr. uke i 6 mnd enn 1 kg. pr uke i 2 mnd.....

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat