Sv: Moro med tall
Hadde nesten glemt dette innlegget, men jeg er enda mer overbevist om sammenhengen nå etter 2,5 år på lavkarbo. Etter min mening fokuserer LCHF for mye på HF og for lite på LC. Andre kommersielle dietter hevder at bare du kommer i ketose så fordamper fettet av kroppen omtrent på magisk vis. Og kalorier er jo alltid like unevnlig som fyrst Voldemort. Men jeg tror jeg skjønner hvorfor. Du selger ikke lavkarbobøker og piller ved å friste med stusselige 3 ekstra skiver bacon per dag..
Skulle ønske noen var ærlige om dette og heller fremhevet sunn og naturlig mat (og da mener jeg IKKE nøkkelhullmat, men rene lavkarboråvarer) og realistiske forventninger. Fedon er kanskje et hederlig unntak. For det er jo en kamp å gå ned uansett hvordan du velger å gjøre det. Veldig mye forskning viser i hvert fall at sannsynligheten for å lykkes og holde vekten er langt større med lavkarbo enn lavkalori. Og for egen del kan jeg legge til at det gir bedre livskvalitet og smaker uendelig mye bedre 
Er forresten 100% enig i det nilmor sier om trening. Det er de riktige tingene å fokusere på. Å trene utelukkende for å gå ned i vekt tror jeg blir veldig tungt.
Sist redigert av Chunky : 07-03-11 kl 22:30.
|