Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
Begynte ikke før søndag 27. februar, altså sånn 8-9 dager siden, har gått ned 3kg, så er happy med det. Hadde det j..lig de første tre dagene, skallebank og følte meg generelt skikkelig drit, men nå føler jeg meg helt topp, med unntak av at jeg svetter noe helt infernalsk! Sitter stille på jobb, nydusja og med deo, og svetter noe helt sykt i armhulene. Føler meg helt dust. Aldri hatt noe stress med det før.
Sleit litt med den ensformige maten i starten, men kom over det etterhvert. Nå går det ganske greit. Det største savnet var å kunne drikke noe annet enn vann (drakk mye juice og melk før), så det hjalp faktisk veldig da jeg skjønte jeg kunne drikke lettbruss. Drikker litt 7up free når det er som verst. Den er sinnsykt god, og ser ikke ut for å påvirke kroppen min noe særlig (med et lite forbehold om at jeg ikke har særlig mange dagers grunnlag). Når det ikke passer å ordne mat så tar jeg en liten Dahlblads Prolite shake. Det er nok ikke egentlig ment for ketolyse, men tilpasser mengden. Der får en også mange viktige tilskudd. Jeg er ikke egentlig så opptatt av hvor mange kilo jeg ender på, men var 99 da jeg starta, så det hadde vært kjekt å ta av 20kg og ende under 80, men jeg føler meg relativt sprek og sterk som jeg er, så det er ingen krise for meg hva vekten viser så lenge kroppen føles og ser fornuftig ut. Spiser faktisk en del karbohydrater, helt sikkert opp mot 50g, men får utslag på Ketostixen, så da bør jeg vel være fornøyd med det...
Skal også legge til at jeg savner vanlig mat fortsatt, spesielt brød og pizza og slike ting, men spiser Taco (litt forsiktig med krydderet og salsaen), og knuser heller et par skjell og blander en "taco-salat" enn å lage meg 5-6 skjell som vanlig. Tror det går klar under 50g, holder meg iallfall i ketose. Kommer nok til å fortsette å tenke lavkarbo etter dietten og, fordi det føles bra, men å holde på sånn som dette veldig lenge gidder jeg nok ikke. Samtidig forstår jeg heller ikke hvorfor ikke alle som vil ha av noen kilo gjør dette. Helt fantastisk i forhold til resultatet så langt! Føles nesten som at kiloene seiler bort på en fjøl... 
|