Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-11, 17:46   #2
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 62
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: Internasjonal kvinnedag - trenger vi det fortsatt?

Som det meste må det komme innenfra. Jeg synes det er feil å dytte andre land på vårt livssyn. Men selvfølgelig kan vi hjelpe innenfra, med kurs, skoler, helsetjenester - osv.

Jeg synes ikke at kvinnedagen har utspilt sin rolle. Jeg hører mange si: "Nå har likestillingen gått for langt", og jeg lurer, hvordan kan LIKE STILLING gå for langt? Enten er vi like stilte, eller så er vi det ikke. Det finnes ingen nyanser. Men... Fortsatt får kvinner dårlige betalt enn menn i samme eller sammenlignbare yrker. Fortsatt mister man pensjonspoeng hvis man velger å være hjemmearbeidende. Fortsatt finnes "glasstaket", og gutteklubben GREI er like grei som alltid. Det finnes mannlige ledere som ikke klarer å leve "under" kvinnelige ledere. Det er fortsatt (stort sett) konemor som har ansvaret for hjemmet, selv om mannen "hjelper" til, og det er ikke så lenge siden jeg hørte en mann si at han skulle være barnevakt. For sine egne unger! Eh?????

Så er det mannedagen, da. Vi vil også ha en mannedag, hører jeg det ropes. Svaret mitt er: Så lag en da!!! Eller skal vi kvinner ordne det for dere, slik som vi ordnet "mannsgruppa" eller "mannsrådet" eller hva var det nå de kalte seg. Det ble startet av en kvinne - nei tenk det, du! Men den overlevde ikke, kanskje mennene ikke var interessert nok?

Hvis menn er misfornøyd; slutt og syte og gjør noe! Det måtte "vi", ingen kom og overrakte oss dagen, vi tok den selv!

Og ære være kvinnene som sto på barrikadene og gikk i tog og endevende verden og hverdagen til alle kvinner, Kvinnene som jobbet hardt og utrettelig for de godene vi har i dag.

Så:

GRATULERER MED DAGEN JENTER OG KVINNER, I NORGE OG ALLE ANDRE LAND, I-LAND SOM U-LAND, JENTER MED BURKA OG JENTER MED BIKINI. VI FORTJENER DEN ALLE SAMMEN!!!

Minnepinna sin journal

Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat