Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?
Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.
vi får fokusere på mat vi som har ett overvektsproblem men ikke dra barna inn i dette kostholdet.
tross alt er det en diet vi går på for å komme oss ned i vekt og forbli der.
Nei! Jeg begynte med lavkarbo fordi jeg holdt på å få diabetes, altså av helsemessige årsaker, og det at jeg gikk ned i vekt ble en finfin bonus.
Jeg hadde ikke levd på dette kostholdet i så mange år om det ikke var fordi jeg mente det var det absolutt sunneste alternativet, med sine variabler innen retningene selvfølgelig. Det har lite med slanking å gjøre, og MYE med helse å gjøre, enn om vektnedgang gjerne er en del av helseforbedringen. Og jeg vet i alle fall at jeg ville lagt det beste grunnlaget mulig for mine barn som bærer mine gener. Jeg mener helt bestemt at det er bedre å forebygge et eventuelt problem, enn å skulle ta tak i det når det har gått for langt. Ikke for å gjøre det spesielt og mystisk og gjøre alt i min makt for å skjerme mine eventuelle barn mot alt av høykarbomat, det er utopisk. Jeg tror det er mer holdningene rundt maten enn maten i seg selv som er potensielt skadelig.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|