Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-11, 10:37   #119
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

vi får fokusere på mat vi som har ett overvektsproblem men ikke dra barna inn i dette kostholdet.
tross alt er det en diet vi går på for å komme oss ned i vekt og forbli der.

Nei! Jeg begynte med lavkarbo fordi jeg holdt på å få diabetes, altså av helsemessige årsaker, og det at jeg gikk ned i vekt ble en finfin bonus.
Jeg hadde ikke levd på dette kostholdet i så mange år om det ikke var fordi jeg mente det var det absolutt sunneste alternativet, med sine variabler innen retningene selvfølgelig. Det har lite med slanking å gjøre, og MYE med helse å gjøre, enn om vektnedgang gjerne er en del av helseforbedringen. Og jeg vet i alle fall at jeg ville lagt det beste grunnlaget mulig for mine barn som bærer mine gener. Jeg mener helt bestemt at det er bedre å forebygge et eventuelt problem, enn å skulle ta tak i det når det har gått for langt. Ikke for å gjøre det spesielt og mystisk og gjøre alt i min makt for å skjerme mine eventuelle barn mot alt av høykarbomat, det er utopisk. Jeg tror det er mer holdningene rundt maten enn maten i seg selv som er potensielt skadelig.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat