Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
Opprinnelig lagt inn av Specialized, her.
Mekkal, Takk for det. Skal teste brødet ditt jeg. Regna noe på antall karber per brødskive? Savner en fersk brødskive med ost! Godt tips ang. taco også, vil bli testet.
Sånn det er nå om dagen så spiser jeg gjerne lite eller ingenting karboer i løpet av dagen bare for å kunne spise litt karber til middag. I dag ble det pepperbiff, bearnaise og salat (med paprika), så da ble det egentlig nok karber der.
Brødet har ca 40 karber (mesteparten fra solsikkefrøene), og jeg vil anta at det blir ca 30 skiver +/- så sier vi maks 1,5 pr. skive tror jeg at vi er på trygg grunn. En viktig ting å huske på er å ikke ha for mye mandler i nøtteblandingen, da blir det for mye kakesmak. De er der for fuktighetens del. Dersom du vil ha brødet litt grovere, er det fullt mulig å IKKE male en del av frøene i kjøkkenmaskinen, men spare litt for å blande i til slutt. Det funker godt 
Det taco-tipset var et jeg selv fikk da jeg spurte hva man kan spise til taco. Jeg likte det så godt at vi har spist taco flere ganger i det siste. Jeg kan også lage meg en 4-5 slike til kvelds, de er nydelige med litt smør, hvitost og agurk på.
|