Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-11, 13:55   #146
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Jeg har vært slank hele veien.. Både som barn og som ungdom. Som voksen også. Jeg spise brød, pasta etc etc. Ja, jeg spiste alt av fymat. Det som gjorde utslaget og "endret" meg var da jeg ble gravid. Mens jeg gikk gravid spiste jeg stort sett bare kinakål og agurk! Likavel gikk jeg opp 40 kilo. OG fikk påvist eggehvite i urinen.

Kiloene gikk ganske fort av igjen og jeg ble slank, atter en gang. Så ble jeg gravid igjen. Gikk atter opp 40 kilo. OG eggehvite på nytt igjen. Spiste bare grønt, noe annet fristet ikke.

Jeg gikk fort ned igjen, MEN fikk beskjed om at hormonene hadde forkludret kroppen enda mer så jeg måtte kanskje regne med at jeg ville utvikle diabetes.

Hva hvis jeg IKKE hadde blitt gravid? Hadde jeg DA fremdeles vært slank? Var det graviditetene som trigget noe i kroppen eller direkte forårsaket noe i kroppen?

Jeg tror ikke overvekt blant barn primært skyldes karbohydrater, men dårlig mat OG lite aktivitet. Kjappe poseløsninger istedet for å lage maten fra bunnen av SELV om den inneholder både litt hvetemel og andre ulumskheter er ikke bra. Og jeg ser jo på mine egne barn, de er slanke, men sitter pal foran datan 6 timer hver dag. Greitt, de spiller ikke hele tiden, det gjør lekser, herper maskinen og lærer mye, men likavel; de sitter i ro!!

Barn trenger å være i beveglese.